Old Mac

tagliatelle

_____________________
Ik ben weer op mijn oude Mac aan het typen. De computer werkt weer. Ik heb vandaag een dag zonder internet. Mijn PC doet het niet. Ik hou me nu aan mijn oude computer. Ik zit nu op de zolder die vernieuwd is met mijn oude computer. Misschien beter zo dan al die rommel van Lernout And Hauspie. Spijtig voor die mensen. Ik heb publiciteit gekregen van computers en Microsoft is de stad vol aan het plakken met boodschappen als “speeltijd” en nog iets anders voor hun nieuw soort MacosX. Internet waarom dient het eigenlijk? Om op een verkeerde computer boodschappen te typen. Mijn andere Mac kan ik aan de andere kant van het dakvenster installeren, een waardiger plaats dan boven op die stokoude AT van IBM. Zo gebeurt er is nog ruimschoots plaats voor andere computers, maar die moeten maar tevreden zijn op de vloer. Wat met de toekomst, altijd pointeren op een PC, maar ik heb toch ook twee computers met een appeltje op. Als je het wilt weten, ik heb op teletekst gelezen dan L&H weer een concordaat heeft aangevraagd in Ieper (België) voor twee maanden. Ik weet dat er ergens iets van waar is, snel typen en blind vraagt meer hersenwerk wat niet voor iedereen haalbaar is. In India werken de sukkelaars met kredietkaarten (eigenlijk een soort diskette) die ze in een palmtop steken en gezamelijk gebruiken met spraaksturing omdat de mensen daar niet kunnen lezen of schrijven en er is noch geld noch electriciteit voorhanden. Een idee voor al die geruchten omtrent een PDA van Apple. Als je een computer wil dan denk je anders normaal aan toetsenbord en een geweldige processor. Waarvoor is dit allemaal nodig? Ik weet het niet. Neem nu een oude Mac, stop er een internetkaart in en geheugen je bent zo op het internet. Je hebt dan natuurlijk geen MacosX, maar is dat nu echt nodig? Je kunt ook een aandeel kopen van Apple, dan ben je ook een beetje baas en geef je andere mensen een job met MacosX. Ik weet het, ik heb er geen maar heb twee oude macs. Oud, ik heb mijn eerste Mac altijd een ontzettend mooie computer gevonden, de plastiek ruikt niet meer nieuw dan wanneer het toestel een maand oud was, maar het toestel is onbeschadigd en ziet eruit dan zoals ik het gekocht had. Prettig terug te zijn bij mijn oude computer. De andere computer is Franstalig, ik heb hem kilometers moeten dragen om hem thuis te krijgen uit Brussel, ik denk dat hij 29 kg weegt, hij was ontzettend zwaar om te dragen, maar gelukkig waren er behulpzame mensen. Ik was ontzettend ontgoocheld toen ik er mee thuis kwam toen ik zag dat door het schuren van de doos er een klein beetje van de witte verf aan de bovenkant verdwenen was. Deze computers beschikken allebei over een diskettedrijf, iets dat heel handig is gebleken bij mijn computerstudie. Ik weet het, tijden veranderen. Misschien bekom ik nooit iets met al mijn geschrijf en is het tijdverlies. Ik weet dat ik geen twintig meer ben, maar ik voel mij nooit te oud om een uitdaging aan te gaan. Het heeft zeker zin om te vechten en blijven te vechten. Mijn naam Hervé betekend de moedige iemand die nooit opgeeft. Het is natuurlijk eenvoudig naar de winkel te gaan en telkens een andere computer te kopen, het lost eigenlijk niets op. Als je aan een computer denkt, bewijs dan ook dat je hem echt waardig bent. Ik kan nu boodschappen op een echte Mac typen alvorens ze op macosX te zetten. Het klavier is niet verschillend dan een ander en zeker van even goede kwaliteit. Ik denk niet dat er geen grenzen zijn, maar proberen ze te verleggen kan nooit kwaad. Het heeft zelfs zin mijn teksten op voorhand te typen omdat ik dan minder last heb van problemen van een tekst telkens weer te moeten hertypen wegens het uitvallen van een computer. Het is altijd beter U proberen aan te passen, proberen met iemand anders mee te voelen dan in conflict met iemand te treden. Ik weet dat lange teksten niet veel uithalen, maar als oefening om te leren typen zijn ze ideaal. Ik weet wel dat ik de neiging heb om altijd onder mijn vingertoppen te gluren, ik denk dat mijn klavier veel te mooi is en ik denk niet dat ik de enige ben die dat denkt. Aan alles zijn limieten. Ik doe altijd voort en geef nooit op. Het is maar om te zeggen. Het voordeel van mijn computer is dat er langs de onderkant een ventilator zit, die heb ik dan in de zomer als het snikheet is. Internet nog altijd afgesloten gaat dit blijven duren? In ieder geval ben ik terug bij mijn oude Mac en ik wacht rustig af. Morgen ga ik terug naar mijn werk. Ik begrijp er gewoon niets van. Ik doe gewoon voort en geef niet op. Geen internet, geen erg, ik blijf deze computer gebruiker als een typmachine. Geen internet, bijna geen of laattijdige informatie. Waarom is internet afgesloten? Ik doe mijn verhaal.
 
Back
Top